loading...
Generalped
PF بازدید : 12 دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

امروزه تبلیغات به یکی از روش‌های موثر برای کسب درآمد تبدیل شده و یکی از عوامل مهم موفقیت شما در بین سایر رقبا است.  تبدیل شده است و شرکت‌ها هزینه‌های هنگفتی برای اینکار در نظر می‌گیرند تا از رقابت با شرکت‌های رقیب عقب نمانند. لازمه پیروزی در این رقابت، مشارکت و تعامل مشتریان شما بعد از نصب اولیه اپلیکیشن شما است. شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات مشتریان خود را ترغیب کنید تا بعد از نصب اپلیکیشن همچنان ارتباط خود را با کسب‌وکار شما حفظ کنند. تبلیغات انواع مختلفی دارند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها تبلیغات دیجیتال و یا آنلاین است. آنچه در ادامه آمده به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از تبلیغات پرداخت به ازای اکشن یا همان CPA که از مدل‌های تبلیغات دیجیتال است، به دست آورید و استفاده‌ بهینه‌تری از آن در کسب‌وکارتان داشته باشید.

 

مخفف واژه CPA عبارت «Cost Per Action» و به معنی هزینه‌ به ازای اکشن (انجام یک فعالیت توسط کاربر) است.  CPA که یکی روش‌های تبلیغات به منظور جذب مشتریان جدید است. در این مدل تبلیغات، تبلیغ‌دهنده تنها بابت نمایش تبلیغ به کاربرانی که جذب و پس از آن اکشن خاصی را درون اپ انجام داده‌اند، پرداخت خواهد داشت.

 

مزایای تبلیغات CPA

مراحل مدل تبلیغاتی CPA می‌تواند بسیار هدفمندتر از دیگر مدل‌های تبلیغات آنلاین باشد.

ریسک کمتر نسبت به برخی دیگر از مدل‌های تبلیغات آنلاین.  در این مدل تبلیغات به ازای هر عمل، تبلیغ‌کننده مبلغی دریافت می‌نماید.

ردیابی کمپین و محاسبه میزان <ROI> در کمپین‌های تبلیغاتی CPA آسان‌تر است.

CPA به تبلیغ‌دهندگان آزادی عمل می‌بخشد.

 ارزش طول عمر مشتریانی که از این طریق جذب می‌شوند بیشتر است زیرا در طول زمان با اپلیکیشن شما تعامل خواهند داشت.

اگر مخاطب درست هدف گرفته شود و بر آنها نظارت شود، امکان جذب کاربران به مراتب وفادارتر و با کیفیت‌تری فراهم خواهد بود که کسب درآمد از آن‌ها ساده‌تر از دیگران است.

مدل پرداخت CPA که با عنوان هزینه به ازای مشارکت نیز شناخته می‌شود، زیرا به کمک خروجی‌های آن می‌توان میزان مشارکت کاربران را اندازه‌گیری نمود.


در موارد بالا به برخی از مزایای تبلیغات CPA پرداختیم، اما باید در نظر داشته باشیم که این مدل علی‌الرغم نقاط قوت فراوان خود، نقاط ضعفی هم می‌تواند داشته باشد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

احتمال اینکه مصرف‌کننده برای اولین بار یک تبلیغ را ببیند و بلافاصله کاری که از او انتظار می‌رود را انجام دهد، چندان زیاد نیست. زیرا تبلیغات در صورتی اثربخش خواهد بود که به صورت متعدد توسط بازدیدکنندگان آن مشاهده شود.

در مدل CPA  ممکن است تبلیغ کننده دیگر نتواند مشتریان خود را دنبال کند و مخاطبان خود را در مقیاس های بزرگتر آگاهی دهد.


نکاتی که در اجرای تبلیغات CPA باید بدانیم


اکشن را به ازای هدف خود تعیین کنید

CPA به هزینه‌ جذب مشتریان و یا کمپین‌هایی گفته می‌شود که حاضرند پول پرداخت کنند؛ به این ترتیب شما می‌توانید اکشن مورد نظر را بر اساس نیاز‌ها و اهداف کسب‌و‌کار تعریف کنید و همچنین از طریق آن تعاملات و مشارکت مشتریان با کسب‌وکار خود را نظارت کنید و آن را افزایش دهید.

 

تعیین مرحله و میزان رشد کسب‌و‌کار

اینکه آیا کسب‌و‌کار شما در مرحله‌ای است که کسب سود برایتان در اولویت‌ قرار می‌گیرد؟ یا در مرحله‌ای قرار دارید که می‌توانید از سود بگذرید و در عوض بهتر و بیشتر دیده شوید. تعریف دقیق اهداف و ریسک‌های موجود، نقشی اساسی دارند.

 

 میزان بودجه بازاریابی

میزان بودجه خود را در نظر بگیرید، اگر بودجه محدودی دارید نیاز نیست که تمامی آن را صرف تبلیغات کنید. شما می‌توانید در صورتی که با محدودیت بودجه مواجه هستید، آن را صرف هدف‌های دیگر کسب‌وکار خود کنید و زمانی که بودجه شما افزایش پیدا کرد، کمپین‌های خود را گسترش دهید.

 

انتخاب شبکه بازاریابی مناسب

سعی کنید شبکه‌ی بازاریابی متناسب با نیازتان را انتخاب کنید و طی قرارداد در مورد امور مالی، کانال‌های رسانه‌ای و … مورد نظر خود توضیح دهید. انتخاب شبکه بازاریابی مناسب شما نقش مهمی در نزدیک شدن به اهداف کسب‌وکار در مدت زمان کمتر دارد.


از مجری تبلیغات‌ مناسب استفاده کنید

روی کمپین یا کمپین‌های تبلیغاتی خود نظارت داشته باشید. بازاریابی مشارکتی، کمپین‌های تبلیغات کلیکی و بازاریابی محتوایی، نتایج متفاوتی دارند. با توجه به نوع کسب‌وکار و محصول خود بهترین مدل را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. استفاده از محبوب‌ترین کمپین‌ها ممکن است برای شما نتیجه متفاوتی بوجود آورد، پس مناسبترین کمپین برای کسب‌وکار خود را طی آزمون و خطا شناسایی و انتخاب کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 127
  • بازدید کلی : 462